Evropská asociace bezpečnosti silnic je nově vzniklé neziskové sdružení odborníků, kteří se snaží změnit pohled na hodnocení a přístup k ochraně lidí a bezpečnosti v dopravě. Asociace, která se názorově přidala k hnutí Vision Zero, snažícímu se o naplnění vize nulového počtu obětí dopravních nehod, oslovila PARCO Consulting s možností podílet se na tvorbě celkové identity a vize asociace.
Brand identity
Cílem zadání bylo přenést vizi společnosti v oblasti naplňování vize bezpečnosti řidičů a evropského přesahu projektu do finální podoby korporátní identity asociace. Podařilo se tak navrhnout logo vycházející z prvků Evropské unie, silničních svodidel a bezpečnostních prvků. Byl tak vytvořen kompletní set reklamních materiálů, promo nosičů, dárů pro partnery, ale také zejména oficiálních dokumentů společnosti od podoby elektronické komunikace, dopisních a hlavičkových papírů, vizitek a dalších oficiálních prezentačních dokumentů.
Webdesign
Nedílnou součástí prezentace činnosti asociace je oficiální web. Ten jsme strukturovali přehledně podle hlavních odvětví cílových skupin, na které asociace ve své odborné a osvětové činnosti míří. Sekce „Chráníme“ představuje problematiku a možnosti řešení ochrany řidičů, chodců, dětí, motorkářů, silničů a také pracovníků údržby silnic. Důležitá byla i volba vhodné domény pro webovou prezentaci, sdělné a jasně prezentující, o co asociaci jde. Vybrali jsme doménu bezpecnejsisilnice.cz.
K prezentaci témat je využito embedovaných video příspěvků z oficiálních streamovacích služeb Evropské asociace bezpečnosti silnic. Web byl postaven na modulární technologii WordPress s využitím aktuálních trendů ve webdesignu. Použití full-screen formátů, domovské obrazovky s full-width videem, využitím paralaxů a propojením na social media kanály
Social media
Právě social media komunikace je dnes nejvíce využívaným kanálem pro šíření informací o činnosti asociace. Realizujeme tak pro Evropskou asociaci bezpečnosti silnic kontinuální komunikační kampaň na sociálních sítích Facebook a Twitter.
Téma bezpečnosti na silnicích prostřednictvím komunikace způsobů řešení prvků pasivní bezpečnosti a celkové osvěty trhu zasáhla od začátku široké množství uživatelů sítí a během úvodních měsíců dosáhla komunikace na 200.000 uživatelů.
PR a vztahy s veřejností
Spolupráce s asociací probíhá také v oblasti externí komunikace, kdy zastupujeme tento subjekt v oblasti komunikace s odbornou veřejností a médii. Zajišťujeme obsahovou kreativu a její následnou distribuci médiím.
Event management
Představitelé asociace se setkávají v rámci odborných diskuzí u kulatých stolů z představiteli samospráv, odborníky, složkami integrovaného záchranného systému a dalšími zúčastněnými v rámci kulatých stolů v jednotlivých krajích ČR. Naše společnost pomáhá s organizací eventů a vlastní obsahovou stránkou – tvorbou a zpracováním odborných analýz a témat z oblasti bezpečnosti silnic.
1. Kulatý stůl Evropské asociace bezpečnosti silnic v Plzni (7.3. 2018):
Komunikace se zájmovými skupinami
V rámci spolupráce s Evropskou asociací bezpečnosti silnic komunikujeme s organizacemi, institucemi a zájmovými sdruženími v oblasti bezpečnosti silnic a tvorby ochraných prvků a opatření na silnicích. Všichni máme společný cíl – snížit počet obětí dopravních nehod na silnicích. Jde o to změnit společenské mínění a klima v Česku z názoru, že za nehody mohou pouze lidé a musí umírat, když udělají chybu. Vision Zero, ke které se EABS hlásí, říká, že člověk chybuje , ale nemusí u toho zemřít.